OGŁOSZENIE
Wójt Gminy Kawęczyn ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację w 2024 roku zadania publicznego w zakresie wpierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu na terenie Gminy Kawęczyn.
Podstawa prawna: art. 11 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 13 ust. 1 i ust. 2 ustawy z 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U.2023.571 t.j.) I. Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
1. Celem zadania jest wsparcie lub powierzenie uprawnionym podmiotom (wyłonionym w konkursie), realizacji zadań publicznych w dziedzinie kultury fizycznej i sportu.
2. Działania na rzecz mieszkańców Gminy Kawęczyn upowszechniające kulturę fizyczną i sport poprzez organizację i udział w imprezach i zawodach sportowych o zasięgu lokalnym i regionalnym.
3. Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
- 171 000,00 zł
II. Zrealizowane w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadania publiczne tego samego rodzaju i związane z nimi koszty, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3. ustawy:
W roku 2023 zlecono realizację zadania publicznego tego samego rodzaju, organizacjom pozarządowym przekazano na powyższy cel dotację w wysokości 87.000,00 zł. W roku bieżącym dotychczas nie udzielono dotacji na zadania z tego zakresu.
III. Zasady przyznawania dotacji
1. Postępowanie w sprawie przyznania dotacji odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U.2023.571 t.j.) – zwanej dalej ustawą, a także w rocznym "Programie współpracy Gminy Kawęczyn na rok 2024 z organizacjami
pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie" – zwanego dalej Programem.
2. Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy.
3. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie formularza oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
4. Warunki składania ofert:
a) oferty należy składać wyłącznie na drukach, których wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia (zgodnie ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. 2018 poz. 2057).
b) do oferty należy dołączyć:
- oświadczenie o nie prowadzeniu działalności gospodarczej w rozumieniu art. 9 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- potwierdzone kopie aktualnych dokumentów dotyczących rejestracji tj. Krajowy Rejestr Sądowy (dalej KRS) lub inny dokument potwierdzający status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących (w przypadku składania dokumentów wystawionych wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert załącza się oświadczenie o aktualnej treści tych dokumentów),
- potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopie aktualnego statutu.
5. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości. Poszczególnym podmiotom może być przyznana więcej niż jedna dotacja. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku
wnioskodawca może przyjąć zmniejszenie kosztorysu zadania lub wycofać swoją ofertę. Dopuszcza się przyznanie więcej niż jednej dotacji w ramach ogłoszonego konkursu.
6. Decyzję o udzieleniu dotacji podejmuje Wójt Gminy na podstawie opinii Komisji Konkursowej. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego. Decyzja Wójta Gminy jest ostateczna od podjętych decyzji związanych z rozstrzygnięciem konkursu nie przysługuje odwołanie.
7. Skład Komisji Konkursowej oraz regulamin jej pracy ustala Wójt Gminy w drodze zarządzenia.
8. Oferent w przypadku uzyskania dotacji w niższej kwocie niż wnioskowana zobowiązany jest do przedłożenia przed podpisaniem umowy aktualizacji harmonogramu, aktualizacji kalkulacji przewidywanych kosztów i aktualizacji opisu poszczególnych działań przez oferenta stanowiące załączniki do umowy.
9. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
IV. Termin i warunki realizacji zadania
1. Zadanie winno być wykonane w okresie od momentu podpisania umowy do 31.12.2024 r.
2. Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
3. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami. Zmiany powyżej 2 000,00 zł wymagają uprzedniej, pisemnej zgody Gminy. Pisemnej zgody wymaga również utworzenie nowej pozycji budżetowej w ramach kwoty dotacji lub ewentualna rezygnacja z pozycji. Oferent zobligowany jest przedstawić zaktualizowany budżet
oferty po uzyskaniu zgody na wprowadzenie zmian. Zmiany powyższe wymagają aneksu do umowy.
4. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane zamiany w zakresie sposobu i terminu realizacji zadania. Zmiany wymagają zgłoszenia w formie pisemnej i uzyskania zgody Gminy. Zgłoszone zmiany nie mogą zmieniać istoty zadania publicznego. Oferent zobligowany jest przedstawić zaktualizowany zakres działań/harmonogramu po uzyskaniu zgody na wprowadzenie zmian. Zmiany nie wymagają aneksu do umowy.
5. Zadania publiczne powinny być zaprojektowane i realizowane przez oferentów w taki sposób, aby nie wykluczały z uczestnictwa w nich osób ze szczególnymi potrzebami. Zapewnianie dostępności przez Zleceniobiorcę oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi
osobami. W ramach realizacji zadań publicznych dopuszcza się umieszczanie w kosztach realizacji działań w Kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego kosztów związanych z zapewnianiem dostępności.
6. Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, do zapewnienia w zakresie minimalnym, w ramach realizowanego zadania publicznego (stosownie do formy i metod realizacji
zadania publicznego):
1) w obszarze dostępności architektonicznej:
a) wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków, w których realizowane jest zadanie publiczne,
b) instalacji urządzeń lub zastosowania środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w pomieszczeń w budynku w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy,
d) wstępu do budynku, gdzie realizowane jest zadanie publiczne, osobie korzystającej z psa asystującego,
e) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub uratowania w inny sposób z miejsca gdzie realizowane jest zadanie publiczne.
2) w obszarze dostępności cyfrowej:
a) strona internetowa lub aplikacja mobilna wykorzystywana do realizacji lub promocji zadania powinna być dostępna cyfrowo poprzez zapewnienie jej funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości poprzez spełnianie wymagań określonych w załączniku do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848).
b) treści cyfrowe opracowywane w ramach zadania i publikowane jak np. dokumenty rekrutacyjne, publikacje, filmy muszą być dostępne cyfrowo.
3) w obszarze dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
a) obsługi, w ramach zadania publicznego, z wykorzystaniem środków wspierających
komunikowanie się, o których mowa w ustawie o języku migowym i innych środkach komunikowania się, lub poprzez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,
b) instalacji urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących w ramach zadania publicznego, np. pętla indukcyjna, system FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia;
c) zamieszczenia na stronie internetowej podmiotu informacji o realizowanym zadaniu publicznym w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym, informacji w tekście łatwym do czytania i zrozumienia,
d) na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, w ramach realizowanego zadania publicznego, komunikacji w sposób preferowany przez osobę ze szczególnymi potrzebami.
7. Zgodnie z art. 7 ust 1 ustawy z dnia 19 lipca 2009 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062), w indywidualnym przypadku, jeżeli oferent nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 1 i 3 (minimalne wymagania w zakresie dostępności
architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej), Oferent ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny. Według art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2009 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, dostęp alternatywny polega w szczególności na:
1) zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub
2) zapewnieniu wsparcia technicznego osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii lub
3) wprowadzeniu takiej organizacji podmiotu publicznego, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób.
10. Informacje o projektowanym poziomie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego oferent powinien zawrzeć w sekcji VI oferty – inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty. Ewentualne bariery w poszczególnych obszarach
dostępności i przeszkody w ich usunięciu powinny zostać szczegółowo opisane i uzasadnione wraz z określoną szczegółowo ścieżką postępowania w przypadku dostępu alternatywnego.
8. Podmiot, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności:
1) ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351, z późn. zm.) – m.in. prowadzenie wyodrębnionej dokumentacji księgowej i ewidencji księgowej zadania publicznego;
2) ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781);
3) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 24.10.2019 r. poz. 2019 z późn. zm. ) – zakup towarów i usług na potrzeby realizacji zadania;
4) ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1440, z późn. zm.);
5) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.
869, z późn. zm.);
6) ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze
szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2020 r. poz. 1062).
V. Termin składania ofert
Oferty należy złożyć w zamkniętych kopertach z napisem „Konkurs na realizację zadania pożytku publicznego (nazwa zadania)” w terminie do 12 lutego 2024 r. do godz. 10.00 w Biurze Obsługi Interesanta UG Kawęczyn, hol, lub drogą pocztową na adres: Urząd Gminy w Kawęczynie, Kawęczyn 48, 62-704 Kawęczyn (ważna data
wpływu, nie stempla pocztowego).
VI. Tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert:
1. Członkowie Komisji Konkursowej dokonują oceny oferty indywidualnie:
a) oceniają jej poprawność formalną:
- oferty złożone w terminie podlegają ocenie formalnej, przez co rozumie się weryfikację kompletności oferty z punktu widzenia wymogów wynikających z ustawy oraz zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
- w przypadku braków formalnych złożonej oferty, komisja konkursowa powiadamia oferenta o możliwości uzupełnienia oferty w ciągu 3 dni roboczych.
- oferty złożone po terminie oraz niekompletne, po uwzględnieniu wcześniej wspomnianego terminu na uzupełnienie nie będą rozpatrywane, podlegają odrzuceniu.
b) oceniają jej zawartość merytoryczną pod kątem:
- możliwość realizacji zadania przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawy (przy uwzględnieniu doświadczenia podmiotu w realizacji tego zadania, realności jego wykonania oraz zasobów ludzkich i bazy materialnej),
- ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania (pod kątem ich celowości, oszczędności oraz efektywności wykonania),
- ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty wymienione w art.3 ust.3 będą realizować zadanie publiczne,
- ocena wysokości udziału środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
- ocena planowanego wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków,
- analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych podmiotowi w latach poprzednich (terminowość i rzetelność realizacji oraz sposób rozliczenia otrzymanych środków),
- dostępność planowanego przedsięwzięcia dla mieszkańców Gminy Kawęczyn i przewidziana liczba odbiorców oraz zapotrzebowanie społeczne na usługi świadczone w ramach projektu.
2. Oferty uznane za najkorzystniejsze i proponowane przez Komisję Konkursową wraz z propozycją wysokości dotacji zostaje przedstawiona Wójtowi Gminy Kawęczyn, który dokonuje ostatecznego wyboru oferty (ofert) lub unieważnienia konkursu wraz z podjęciem decyzji o wysokości kwoty przyznanej dotacji.
3. Ogłoszenie wyników otwartego konkursu ofert lub informacja o unieważnieniu konkursu podawana jest niezwłocznie do publicznej wiadomości przez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Kawęczyn oraz na stronie internetowej www.kaweczyn.pl.pl.
4. Ogłoszenie wyników otwartego konkursu ofert zawiera w szczególności:
1) nazwę oferentów;
2) nazwę zadania publicznego;
3) wysokość przyznanych środków;
4) informacje o ofertach niepodlegających ocenie.
VII. Informacje dodatkowe
1. Obowiązujące formularze dotyczące zlecania organizacjom pozarządowym realizacji zadań publicznych dostępne są na stronie internetowej www.kaweczyn.pl - zgodnie z Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań - Dz.U. 2018 poz. 2057).
2. Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Kawęczyn reprezentowana przez Wójta Gminy. Kontakt: listownie: Kawęczyn 48, 62-704 Kawęczyn, przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na stronie BIP Gminy Kawęczyn, telefonicznie: 63 288 59 10
1) Inspektor ochrony danych. Możecie się Państwo kontaktować w sprawach dotyczących danych osobowych z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych pod adresem email: iod@kaweczyn.pl
2) Cele i podstawy przetwarzania. Przetwarzanie danych osobowych jest dokonywane w celu realizacji zadań zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, realizacji
umowy na wykonanie zadania publicznego, a po tym czasie zgodnie z przepisami dotyczącymi przechowywania i archiwizacji dokumentów. Podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. b, c i e RODO.
3) Odbiorcy danych osobowych. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 3 Państwa dane mogą zostać udostępnione innym uczestnikom tych postępowań i procedur oraz podmiotom i
organom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, a także inne podmiotom z którymi administrator posiada umowy o powierzeniu danych.
4) Okres przechowywania danych. Państwa dane będą przechowywane przez czas realizacji zadań Administratora wskazanych powyżej zgodnie z wymogami przepisów prawa, a następnie - zgodnie z obowiązującą u Administratora Instrukcją kancelaryjną oraz przepisami o archiwizacji dokumentów.
5) Prawa osób, których dane dotyczą. Zgodnie z przepisami prawa
przysługuje Państwu:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
- prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych
nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa)
6) Informacja o wymogu zbierania danych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa. Odmowa podania danych nie wpływa na tok oraz wynik prowadzonego
postępowania, w szczególności w procedurach podatkowych i naliczaniu opłat lokalnych.
7) Pozyskiwanie danych z innych źródeł. W przypadku zbierania danych w inny sposób niż od osoby, której dane dotyczą, dane te są pozyskiwane z publicznych rejestrów lub ewidencji albo od innych organów władzy
publicznej lub podmiotów wykonujących zadania publiczne lub działających na zlecenie organów władzy publicznej albo od innych uczestników postępowania. 8) Szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych przez Administratora w tym opis przysługujących Państwu praw z tego tytułu jest również dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Kawęczyn oraz w siedzibie Urzędu Gminy.
3. Szczegółowych informacji dotyczących otwartego konkursu ofert udziela Joanna Szymczak Podinspektor ds. pozyskiwania funduszy zewnętrznych pod nr tel. 063 288 59 31.