Deklaracja dostępności
Wstęp
Gmina Kawęczyn zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://bip.kaweczyn.pl/.
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Link do wyniku przeprowadzonej analizy.Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
https://bip.kaweczyn.pl/ spełnia wymagania w 99.41 %
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Wniosek o płatność Ewa Kornet, frotczak@kaweczyn.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 632885930. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek pod adresem Kawęczyn 48, 62-704 Kawęczyn w którym siedzibę ma Urząd Gminy, przystosowany jest dla osób z niepełnosprawnością ruchową:
Do budynku prowadzą dwa wejścia od strony zachodniej, wejście oznaczone literą A i południowej oznaczone literą B. Do obu wejść prowadzą schody. Dodatkowo
wejście B budynku zawiera podjazd umożliwiający wjazd do urzędu dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma windy osobowej umożliwiającej wjazd na wszystkie poziomy budynku ( budynek piętrowy). Przy budynku wydzielono jedno miejsce do parkowania dla osób niepełnosprawnych ( przy wejściu B).
Biuro Obsługi Interesanta znajduje się po lewej stronie od wejścia B.
Dla osób z wózkami dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze w których znajduje się:
- sekretariat (biuro Wójta Gminy, Sekretarza oraz Zastępcy Wójta )
- Urząd Stanu Cywilnego
- Biuro Rady Gminy Kawęczyn
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
- toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na wprost wejścia B
- do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem
- w budynku Urzędu znajduje się pętla indukcyjna
- w budynku znajdują się oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększanym dla osób niedowidzących i słabowidzących.
- W Biurze Obsługi Interesanta ( BOI) znajduje się asystent osoby niepełnosprawnej.
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:
W biurze obsługi interesanta można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna. Osoby głuche, które chcą załatwić sprawę w Urzędzie muszą zgłosić, potrzebę pomocy pomocy tłumacza języka migowego.
W zgłoszeniu trzeba podać:
- datę spotkania,
- rodzaj języka migowego (PJM, SJM, SKOGN),
- sprawę, którą chce się załatwić (krótko),
- dane do kontaktu (e-mail, telefon komórkowy, adres). dla osób głuchych.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848