ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY
Wykonanie opinii biegłego/specjalisty w zakresie hydrologii, hydrogeologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnej, dotyczącej zmiany stanu wody na gruncie mogącym mieć szkodliwy wpływ na grunty sąsiednie
I. Zamawiający
Gmina Kawęczyn, Kawęczyn 48, 62-704 Kawęczyn,
REGON 311019480 NIP 668-187-54-86
Tel. (63) 288 59 10, Fax: 63 288 59 40
II. Opis przedmiotu zamówienia
1. Specyfikacja głównych wymagań
a) Wykonanie ekspertyzy i sporządzenie opinii biegłego/specjalisty w dziedzinie hydrologii, hydrogeologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnej posiadającego stosowne uprawnienia;
b) Przedmiotem ekspertyzy będzie określenie czy działania właściciela na terenie swojej działki oznaczonej numerem ew. 86/1 w miejscowości Tokary Pierwsze, gm. Kawęczyn doprowadziły do zaburzenia stanu wody ze szkodą dla gruntów sąsiednich, tj. działki nr 87/6 położonej w miejscowości Tokary Pierwsze, gm. Kawęczyn w myśl art. 234 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo Wodne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1478 ze zm.), a jeśli
działania te doprowadziły do zaburzenia stanu wody ze szkodą dla gruntów sąsiednich zaproponowanie sposobu przywrócenia prawidłowego stanu wody na gruncie w prowadzonym postępowaniu administracyjnym;
c) Opracowanie powinno określić:
Czy doszło do naruszenia stosunków wodnych i na jakiej nieruchomości zaistniało działanie zmieniające te stosunki?
Czy na działce nr 86/1, obręb Tokary Pierwsze nastąpiła zmiana stanu wody na gruncie? Jeżeli tak – to co jest powodem zmiany stanu wody na gruncie, na czym polegała zmiana stanu wody na gruncie; czy zmiana stanu wody została wywołana działaniami właściciela działki czy innymi czynnikami – wskazać jakimi;
czy szkodliwie wpływa na grunty sąsiednie – działkę nr 87/6 obręb Tokary Pierwsze?
Czy nastąpiła zmiana kierunku odpływu wód opadowych? Jeśli tak to z jakiej przyczyny, czy z powodu dokonanych zmian?
Na czym polegała zmiana stanu wody na gruncie?
Czy dochodzi do zalewania działki nr 87/6, obręb Tokary Pierwsze i jaka jest tego przyczyna?
Ukształtowanie terenu;
Wyszczególnienie konkretnych działań na działce nr 86/1, obręb Tokary Pierwsze, które ingerują w ukształtowany w terenie system zasobów wodnych;
Czy ewentualna zmiana stosunków wodnych na działce nr 86/1, obręb Tokary Pierwsze spowodowała szkody na działce nr 87/6, obręb Tokary Pierwsze- jeśli tak to wyszczególnić jakie;
Wskazanie najskuteczniejszego i najprostszego sposobu zabezpieczenia działki nr 87/6 przed ewentualnymi szkodami związanymi z ewentualną zmianą stosunków wodnych na działce;
Wpływ wód opadowych i roztopowych w najmniej korzystnym okresie roku;
Wnioski i zalecenia konieczne do wydania decyzji administracyjnej w toku postępowania, o którym mowa w art. 234 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo Wodne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1478 ze zm.). Wnioski i zalecenia powinny być precyzyjnie sformułowane, a w przypadku stwierdzenia, że zasadne jest wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom powinny jednoznacznie określać jakie urządzenia powinny zostać wykonane, a w przypadku jeżeli wnioski i zalecenia będą wskazywały na konieczność przywrócenia stanu poprzedniego to
powinny wskazać jednoznacznie jaki był stan poprzedni na działce, która ma zostać przywrócona do stanu poprzedniego;
d) W trakcie przygotowania opinii należy wziąć pod uwagę prawo stron postępowania do zadawania pytań świadkom i biegłym oraz do czynnego udziału w postępowaniu. W związku z powyższym czynności konieczne do wykonania np. wizja lokalna, powinny być wykonane po uprzednim zawiadomieniu stron postępowania.
e) W trakcie trwania postępowania administracyjnego należy wziąć pod uwagę możliwość udzielania odpowiedzi lub opisów zagadnień stawianych przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze lub Wojewódzki Sąd Administracyjny.
III. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:
a) Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo – ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego;
b) Oświadczenie stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego;
c) Dokumenty potwierdzające posiadanie przez Wykonawcę stosownych uprawnień.
2. Termin wykonania zadań: 30 dni licząc od daty podpisania umowy.
3. Kryteria oceny ofert: cena 100%
4. Wykonawca związany jest ofertą przez 30 dni
5. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
IV. Informacja o sposobie komunikacji Zamawiającego i Wykonawcy Wszelakie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informację Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie lub drogą elektroniczną.
V. Osoba do kontaktu z Zamawiającym
Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest Pani Monika Jatczak – inspektor ds. rolnictwa, gospodarki wodno –ściekowej, statystyki i ochrony przeciwpożarowej Urzędu Gminy w Kawęczynie pod nr telefonu (63) 288 59 24 629 93 68 lub mailowo na adres jatczak@kaweczyn.pl
VI. Miejsce i sposób składania ofert
1. Ofertę cenową w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Wykonanie opinii w zakresie naruszania stanu wody w miejscowości Tokary Pierwsze” należy składać w Urzędzie Kawęczyn , Kawęczyn 48, 62-704 Kawęczyn Punkt Informacyjny przesłać do siedziby zamawiającego w terminie do dnia 15 marca 2024 r. (liczy się data wpływu do Urzędu Gminy) lub pocztą elektroniczną na adres jatczak@kaweczyn.pl.
2. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
VII. Opis sposobu obliczania oferty
1. Na załączonym formularzu cenowo – ofertowym należy przedstawić cenę ofertową
netto i brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia oraz podać wysokość stawki podatku VAT.
2. Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrowo i słownie z dokładnością do
dwóch miejsc po przecinku.
3. Cena powinna zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu
zamówienia.
4. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą na podstawie przedstawionych protokołów zdawczo – odbiorczych oraz prawidłowo wystawionej faktury VAT.
VIII. Informacje o formalnościach
1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o wykonanie zamówienia.
2. Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, ale nie później niż w terminie związania ofertą.
3. Zamawiający zastrzega możliwość niedokonania wyboru Wykonawcy, bez podania przyczyny. Z tego tytułu nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego.
Załączniki:
1) Formularz ofertowo – cenowy
2) Oświadczenie Wykonawcy
3) Projekt umowy
4) Klauzula informacyjna