Parafia Rzymsko-Katolicka Św. Andrzeja Apostoła w Tokarach Pierwszych zaprasza do składania ofert na „Prace konserwatorsko-restauratorskie przy stolarce drzwiowej w kościele parafialnym pw. św. Andrzeja Apostoła w Tokarach Pierwszych”.
1. Nazwa i adres Zamawiającego:
Parafia Rzymsko-Katolicka Św. Andrzeja Apostoła w Tokarach Pierwszych
Tokary Pierwsze 29, 62-704 Kawęczyn
REGON 040063794 NIP 668-184-16-42
tel. 663075007
Treść Zaproszenia do złożenia oferty jest zamieszczona wraz z załącznikami w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Kawęczyn https://bip.kaweczyn.pl/ Niniejsze zaproszenie do złożenia oferty nie podlega przepisom ustawy Prawo
zamówień publicznych. Niniejsze zaproszenie zostanie przeprowadzone zgodnie z zachowaniem zasady konkurencyjności, jawności, przejrzystości i równego dostępu.
2. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są „Prace konserwatorsko-restauratorskie przy stolarce drzwiowej w kościele parafialnym pw. św. Andrzeja Apostoła w Tokarach Pierwszych” wpisanym w rejestr zabytków pod nr 312/54/A.
45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45420000-7 Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia:
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w: dokumentacji projektowej i programie prac konserwatorskich, pozwoleniu nr 29/2024/A Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu, pozwoleniu na budowę wydanym
decyzją nr 130/24, oraz pomocniczo w przedmiarze robót, które stanowią załączniki do niniejszego zaproszenia do złożenia oferty.
2. Przedmiotem opracowania jest renowacja drewnianych drzwi zewnętrznych i wewnętrznych (łącznie 10 szt.) w kościele parafialnym pw. św. Andrzeja Apostoła w Tokarach Pierwszych 29.
3. Wykonawca powinien zapoznać się z pełną dokumentacją projektową oraz może dokonać wizji w terenie po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym z Zamawiającym.
4. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i urządzeń nowych, w gatunku I, gwarantujących najwyższą jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. Wykonawca ma
obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty zezwalające na ich stosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i
urządzeń obciążają Wykonawcę. Przed przystąpieniem do końcowego odbioru prac Wykonawca przedstawia Zamawiającemu dokumentację powykonawczą wraz z wymaganymi certyfikatami i atestami zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
5. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością z zachowaniem obowiązujących przepisów bhp i innych wg aktualnego stanu prawnego. Wykonawca zapewnia na własny koszt dostęp do mediów (prądu, wody) jeśli
będą one niezbędne do wykonania zamówienia. Podczas realizacji zadania Wykonawca zobowiązuje się do zachowania porządku wokół kościoła oraz odpowiada za szkody wyrządzone w otoczeniu kościoła.
6. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił w ramach zamówienia kierownika budowy, który posiada uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego, oraz który brał udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach
nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury zgodnie z art.37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U. z 2022 poz. 840). Wykonawca przed podpisaniem umowy na
wykonanie zadania przedstawi Zamawiającemu dokumenty potwierdzające uprawnienia kierownika budowy.
7. Ewentualne prace zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia, muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.
8. Wykonawca w imieniu Zamawiającego dokona wszelkich uzgodnień i zgłoszeń oraz przedstawi Kierownikowi Delegatury w Koninie Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Poznaniu niezbędne dokumenty wynikające z Pozwolenia nr 29/2024/A.
9. Prawidłowo wykonane prace potwierdzone będą przez Zamawiającego i/ lub osoby przez niego wyznaczone.
Warunki realizacji zamówienia:
1. Zaleca się, aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji w terenie.
2. Wykonawca zobowiązany jest dostosować czas pracy, przestoje, kolejność robót itp. do wymagań Zamawiającego.
3. Wykonawca posiada kompetencje, uprawnienia do prowadzenia określonej działalności.
4. Zamawiający uzna ww. warunki za spełnione na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń.
Warunki płatności:
1.Wynagrodzenie Wykonawcy, zostanie wypłacone zgodnie z warunkami wypłat dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Polski Ład, tj. po podpisaniu protokołu odbioru robót bez uwag, Wykonawca wystawi fakturę z 30-dniowym terminem
płatności.
2.Wykonawca oświadcza, iż ma świadomość, że Przedmiot Umowy jest objęty dofinansowaniem w ramach Rządowego Programu odbudowy Zabytków, nr promesy wstępnej: nr RPOZ/2022/456/PolskiLad.
3. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
a) posiadają kompetencje i uprawnienia do prowadzenia określonej działalności, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
b) znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej pozwalającej na wykonanie zamówienia,
c) posiadają zdolności techniczne lub zawodowe pozwalające na wykonanie zamówienia,
d) dysponują kadrą niezbędną do realizacji zamówienia, przez co rozumie się skierowanie do wykonywania prac w ramach zadania:
- osoby posiadające kwalifikacje dopuszczające określone w art. 37 a ust 1. Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2022 poz. 840).
- Wykonawca przedstawi kopię dokumentów potwierdzających w/w kwalifikacje.
e) w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków wiedzy i doświadczenia wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat prowadził samodzielnie, co najmniej 3 prace konserwatorskie przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych, zakończone
pozytywnym odbiorem prac i protokołem odbioru przez terenowy Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków ( np. konserwacja stolarki drzwiowej, okiennej, polichromii itp.)
- Przed podpisaniem umowy Zamawiający wezwie Wykonawcę do przedstawienia wykonanych robót oraz referencji potwierdzających ich należyte wykonanie.
Zamawiający uzna w/w warunki za spełnione na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zaproszenia.
4. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
1. Oferta powinna być złożona na formularzu ofertowym - Załącznik nr 1.
2. Oświadczenie o spełnieniu warunków - Załącznik nr 2
5. Kryteria oceny ofert :
1. Cena – ocenie podlega cena całkowita brutto - 80 pkt.
2. Doświadczenie w konserwacji podobnych obiektów, w ostatnich 5 latach tj. od 2019 r. – 20 pkt.
3. Oferta najkorzystniejsza to oferta, która uzyska największą liczbę punktów.
4. Obliczanie punktów dokonywane będzie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
5. Ilość punktów dla kryterium „cena” Zamawiający obliczy wg wzoru:
cena oferty najniżej skalkulowanej brutto
liczba punktów oferty = ------------------------------------------------ x 80 pkt.
ceny oferty ocenianej brutto
Ocena doświadczenia : 20 pkt. – 4 i więcej prac konserwatorskich
10 pkt. – 3 prace konserwatorskie
Opis sposobu obliczania ceny:
1. Wykonawca określi cenę ryczałtową za wykonanie przedmiotu zamówienia na załączonym do zaproszenia do złożenia ofert formularzu ofertowym. Wykonawca określając wynagrodzenie ryczałtowe zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania
się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia oraz dokumentacją.
2. W ofercie należy podać wartość zamówienia netto i brutto wyrażoną liczbowo i słownie na załączonym formularzu ofertowym.
3. Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem podatku VAT.
4. Cena oferty jest stała przez cały okres realizacji.
6. Termin realizacji zamówienia
Termin realizacji zamówienia do 25.10.2024 r.
6. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcą.
W niniejszym zapytaniu ofertowym zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują drogą pisemną/drogą elektroniczną. Osobą upoważnioną do
kontaktów z Wykonawcami jest ks. Antoni Janicki – Proboszcz Parafii, tel. 663075007, e-mail: parfia.tokary@op.pl.
Pytania do niniejszego zaproszenia do złożenia oferty można składać drogą mailową: parfia.tokary@op.pl najpóźniej 7 dni przed dniem otwarcia ofert (liczy się data wpływu
do Zamawiającego).
7. Sposób, miejsce i termin składania ofert.
1. Oferta cenowa powinna zostać dostarczona w formie:
1) za pośrednictwem poczty, kuriera lub złożona osobiście na adres Zamawiającego: Parafia Rzymsko-Katolicka Św. Andrzeja Apostoła w Tokarach Pierwszych, Tokary Pierwsze 29, 62-704 Kawęczyn (decyduje data wpływu do Zamawiającego).
2) oferta musi wpłynąć do Zamawiającego do dnia 06.05.2024 r. do godz.10.00., oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
2. Oferty składane osobiście lub pocztą/kurierem należy zamieścić w kopercie z opisem:
Oferta na „Prace konserwatorsko-restauratorskie przy stolarce drzwiowej w kościele parafialnym pw. św. Andrzeja Apostoła w Tokarach Pierwszych”, nie otwierać przed 06.05.2024 r. przed godz. 10.00
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
- Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
- Nie dopuszcza się widełkowego podawania cen – wszystkie ceny muszą być określone jednoznacznie.
- Wykonawcy, których oferty nie zostaną wybrane nie mogą zgłaszać żadnych roszczeń względem Zamawiającego z tytułu otrzymania niniejszego zapytania ofertowego oraz przygotowania i złożenia oferty na to zapytanie.
- W niniejszym zapytaniu ofertowym zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie/mailowo.
- W toku badania i oceny oferty Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
- O wyborze najkorzystniejszej oferty, oferenci zostaną powiadomieni pisemnie.
- Wykonawca jest związany ofertą przez 60 dni od dnia upływu terminu do składania ofert.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny, do odrzucenia oferty/ofert z podaniem uzasadnienia.
9. Załączniki
1) Formularz ofertowy – załącznik nr 1
2) Oświadczenie – załącznik nr 2
3) Dokumentacja projektowa– załącznik nr 3
4) Przedmiar robót – załącznik nr 4
5) Wzór umowy – załącznik nr 5
5) Klauzula RODO – załącznik nr 6
6) Decyzja pozwolenia na budowę – załącznik nr 7
7) Pozwolenie na prowadzenie prac konserwatorskich – załącznik nr 8